Annemiek Hendriks

Medewerker informatiebeheer sinds 1 juli 2021

Welke opleidingen en trainingen heb je gevolgd? 

Informatiedienstverlening en - management (IDM)
VVA
Cursus AVG en archieven
Verkorte SOD-I opleiding via SOD-Next

Waar haal je op je werk veel voldoening uit? 

Na 18 jaar gewerkt te hebben bij bibliotheek en archief van de Technische Universiteit Eindhoven ben ik op 1 juli 2021 bij DOXsupport gestart. Het ordenen en beschrijven van archieven en het maken van inventarissen, wat ik gedurende de VVA leerde, vond ik zo leuk dat ik hoop nog veel van dat soort opdrachten te mogen vervullen. Ik ondersteun daarnaast graag afdelingen op het gebied van archiefbeheer, om ze zo handvatten geven om hun archief op orde te krijgen en te houden. Ik voltooi graag een opdracht dusdanig dat alle partijen tevreden zijn. Ik werk graag samen in een team, maar een zelfstandige opdracht is ook geen probleem.

Welke werkervaring heb je bij DOXsupport opgedaan?

  • Selectie en vernietiging van archieven
  • Advisering op het gebied van analoog en digitaal archiefbeheer (specialisatie bewaartermijnen)
  • Betrokken bij aanbestedingen van ICT-oplossingen voor wat betreft archivering
  • Opstellen vernietigingslijsten en uitvoeren vernietigingen in DMS
  • Bewerken en ordenen van over te brengen archief en het maken van inventarissen daarvoor
  • Beheer, inrichten en verhuizen  archiefruimte

Met welk DMS (documentmanagementsysteem) heb je ervaring?

Verseon, I-Navigator, Mais-Flexis, Corsa.

Wat zijn de projecten waaraan je de afgelopen jaren hebt gewerkt? 

  • Technische Universiteit Eindhoven: zie bij ervaring
  • Regionaal Historisch Centrum Eindhoven (RHCe): inventariseren particuliere archieven
  • Gemeente Breda (verwerken fysieke archieven i.v.m. verhuisoperatie)
  • Regionaal Archief Rivierenland (RAR) (bewerken archief Technische Dienst Buren)

 

Terug naar het overzicht >

Annemiek Hendriks